Erottuva esite painetaan käyttötarkoitusta kunnioittaen
Erilaiset esitteet ovat aina olleet merkittävä osa Markprintin tuotantoa, joten nämäkin painotyöt hoituvat varmuudella ja rutiinilla, mutta rutinoitumatta. Uudesta painotyöstä nimittäin inspiroidumme joka kerta, kun voimme antaa ammattitaitomme parhaan mahdollisen lopputuloksen hyväksi.
Esite on painotuotteistamme ehkä kaikkein muuntautumiskykyisin. Kyseessä voi olla organisaation yleisesite, tuote-esite, tapahtumaesite tai ohjelmistoesite. Painoskoko voi vaihdella muutamasta kymmenestä kymmeniintuhansiin. Alle tuhannen kappaleen esitepainokset on useimmiten järkevintä painaa digipainossa, joka mahdollistaa nopeat parin päivän toimitukset.
Joskus esitteen on taituttava taskuun tai sovittava mukaan tietynkokoiseen tuotepakkaukseen. Joskus taas tavoitteena on näyttävä kauttaaltaan lakattu esite, jonka toivotaan sujahtavan messuilla läppärilaukkuun. Käyttötarkoitus määrittelee sekä materiaalivalintaa että painotekniikkaa.
Lakkausta, laminointia, preeglausta – efekteissä on mistä valita
Erottuvuutta kilpailijoiden esitteisiin saa helposti ja edullisesti kannen kaksois-UV-lakkauksella.
Lakkaus saa kohteen erottumaan edukseen taustasta ja erilainen lakkaus tekee erilaisen vaikutelman: struktuurilakkaus tai matta/kiiltävä lakka ovat kaikki aivan omanlaisiaan efektejä. Painotyömallejamme, joissa efektien parhaat puolet on tuotu konkretiaan, esittelemme mielellämme sinulle henkilökohtaisesti.
Foliointi, preeglaus eli korkopuristus tai laminointi nostavat sekä esitteen että brändin arvoa lukijan silmissä.
Esitteen suunnittelussa erottuvuutta ja mielenkiintoa saa usein vihkosidonnasta poikkeavalla taittelumallilla: kerientaitto, haitaritaitto, ristiintaitto tai ikkunataitto ovat taitavalle graafikolle tuttuja käsitteitä.
Suunnitteluvaiheessa kannattaa aina huomioida valitun paperin arkkikoko, jotta painotyö saadaan tehtyä mahdollisimman taloudellisesti turhia hukkapaloja välttäen. Konsultoimme mielellämme jo tässä vaiheessa, jotta projektin edetessä ei tule yllätyksiä.