Käyntikortin painaminen on pieni sijoitus myynnin tueksi
Käyntikortti on myyjän/verkostoitujan perustyökalu, jonka merkityksellisyyden huomaa parhaiten silloin, kun käyntikorttikotelo on unohtunut matkasta. Käyntikortti kertoo yrityksestä yllättävän paljon sekä halusta panostaa henkilökohtaisiin tapaamisiin ja kaupankäyntiin.
Sähköinen verkostoituminen esimerkiksi LinkedInissä ei ole vähentänyt käyntikorttien tarvetta. Oikeastaan päinvastoin: myös ”linkkarista” on helpompi löytää tapahtuman jälkeen uudet mielenkiintoiset tuttavuudet, kun käyntikortti muistuttaa verkostoitumisesta.
Käyntikortin vaikutus mielikuviin on painotuotteen kokoon nähden hämmentävän suuri. Tylsä käyntikortti = tylsä ja massaan hukkuva yritys. Vaan millaisen lupauksen voitkaan antaa kekseliäällä ja kilpailijoista erottuvalla laadukkaasti painetulla käyntikortilla?
Efekteillä erottuvuutta myös käyntikortteihin
Käyntikortteja painetaan nykyisin yhä enemmän digipainossa, jolloin paperivalikoima on hieman rajallisempi. Markprint on kuitenkin panostanut vahvasti offsetpainossa tehtäviin erikoiskäyntikortteihin, jolloin säväyttävänä efektinä voi olla esimerkiksi foliointi tai preeglaus eli korkopuristus. Myös kaksois-UV-lakkauksella (struktuuri mattalakka ja kiiltävä lakka yhdessä) kortista saadaan erittäin näyttävä.
Offsetpainossa voimme painaa sadoille eri papereille ja valita myös raikkaita Pantone-sävyjä. Upeat struktuuripintaiset paperit antavat kortille aivan omanlaisen arvokkuuden tunnun.
Voit valita myös täysvärjättyjä papereita, jolloin väri ei koskaan ”murru”, vaikka kortti taittuisikin. Yli millin paksuiset käyntikortit syntyvät liimaamalla kaksi arkkia toisiinsa. Tällöin juuri kortin paksuus on Se Juttu, joka erottaa sen peruskäyntsäristä.