Ärsyttääkö markkinointibudjetin hupeneminen Google Ads mainosten klikkimaksuihin ja ylläpitoon? Edullisin ja huomatuin mainospaikka ei ole netissä.
Uskallamme väittää, että me ihmiset olemme hieman laiskoja markkinoinnin suhteen. Mainontaa on helppo ostaa Googlesta tai muilta nettialustoilta periaatteessa nappia painamalla. Keskimääräinen Google Ads klikkihinta vuonna 2022 oli 95 centtiä mutta kilpailuimmat hakusanat voivat maksaa jopa 50 euroa. Markprintin Google Ads klikkimaksut vuonna 2023 olivat 1-3 euron välillä. Hankalaksi markkinointibudjetissa ”pysymisen” tekee se, että kilpailtu hakusana voi maksaa jopa tuplasti enemmän kuin hakusana, jolle ei suurta kilpailua ole. Tekee mieli kasvattaa budjettia koko ajan, koska klikkauksia, tarjouspyyntöjä tai myyntiä ei tule odotusten mukaisesti.
Meidän kokemuksesta moni klikkaaja hakee usein vain hintaa. Laitetaan tarjouspyyntö 5-10 yritykseen ja valitaan edullisin. Miksi siis haluamme maksaa tuhansia euroja vuodessa klikeistä? Ehkä siksi, että se on helppo ja nopea tapa toteuttaa mainontaa. Lisäksi yritys tarvitsee verkkovierailijoita kasvattaakseen Google näkyvyyttä. Vaikka verkkovierailut kasvavat, näkyykö se oikeasti yrityksen tuloksessa?
Entäpä jos yrityksillä olisi mainospaikka vuoden jokaiselle päivälle, ilman kilpailua ja sen kustannus olisi 0,5 centtiä/päivä. Esimerkkilaskelma 0,005 euroa/päivä on 500 paperikalenterin painamiselle. Jos lisäämme tähän kalenterin datatyön meillä, eli kuvien asemoinnin kalenteripohjaan + kaikkien kalentereiden lähetyskulut, niin kalenterin mainoskulut ovat 1,3 centtiä/päivä/asiakas. Yksinkertaisimmillaan sinun tarvitsee vain toimittaa kuvat meille.
Jos käytämme 500 euroa Google Ads mainontaan kuukaudessa niin kalenterin kokonaisbudjetti lähetyksineen päivineen on kulutettu nettiklikkauksiin 5 kuukaudesssa. Näkyvällä paikalla visuaalisesti houkuttelevaa kalenteria silmäklikkailee moni muukin ihminen, joten todellisia ”klikkejä” tulee huomaamatta paljon enemmän. Uskallamme väittää, että tehokkaampaa mainosalustaa on vaikea löytää.